Menü Bezárás

Bemutatkozás

Pietrzak Gábort a Dacia Duster Hungary Klub alapítóját kérdeztük!

Mikor ismerkedtél meg a Dusterrel?
2015-2016 éveiben egyre több Dustert láttam az utakon és egyre jobban megtetszett a formája, hát utána jártam, hogy milyen ár kategóriát képvisel. Számomra meglepő volt, hogy “elérhető” áron vannak a használtautó piacon.

Szerelem volt első látásra?
Nem mondanám, de minél többet láttam, annál jobban tetszett, míg végül AKARTAM, hogy legyen nekem is.

Mennyi idő után döntötted el, hogy neked kell egy Duster?
Sok idő nem kellett, hiszen 2016 óta Duster tulajdonos vagyok, maximum fél év telt el a „tetszik” és a „kell nekem” érzés között.

Miért csináltad meg a Facebook csoportot?
A csoportot csak és kizárólag azért csináltam, mert akkor, amikor sikerült megvennem az autót, kerestem egy közösséget, ahol bármilyen kérdésem vagy tapasztalatom lenne, az autóval kapcsolatban akkor tudjak hova fordulni, de sajnos nem találtam. Öröm az ürömben, hogy létrehozhattam a ma már elég nagy létszámmal rendelkező közösségünket.

Azóta klub lett a csoportból, mennyi munkád van benne?
Az, hogy klub lett a csoportból egy szerencsés véletlen műve, hiszen nem voltak különösebb terveim a csoporttal. Nem számítottam arra, hogy ekkora lesz az érdeklődés iránta. De mint minden ilyen jellegű klub, sok munkát és energiát igényel, de a legfontosabb, a türelem. Akkor jöttem rá, hogy ez több lesz, mint amire számítottam, amikor eljutott a csoport arra a pontra, hogy egy szabályzatot igényel, hogy kordában tudjuk tartani a beszélgetést. (legyen ez akár negatív akár pozitív irányú)

Mi a terved a klubbal?
Nagyravágyó terveim nincsenek, szeretnék egy állandó, jólműködő közösséget, ahol az emberek egymást segítik és találkozókon megoszthatják a tapasztalataikat. Esetleg közös túrázás (autóval természetesen), új élmények szerzése.

Információim szerint vannak partnereitek is, nehéz volt meggyőzni őket, hogy csatlakozzanak hozzátok?
A partnerek meggyőzése, hogy csatlakozzanak meglepő módon egyszerű volt. Odaálltam eléjük és közöltem, hogy létezik egy csoport az “irányításom” alatt, érdekelné-e őket némi kedvezményért cserébe egy kis reklám, a fordulat az volt az egészben, hogy gyakorlatilag hezitálás nélkül igent mondtak.

A Renault Hungária mit szólt a klubhoz?
A Renault Hungária a legnagyobb meglepetés és csavar az egész történetben, hiszen a csoportunk az aktivitással és a létszámával felkeltette a figyelmüket, olyannyira, hogy a 2019-es Dacia Majálisra a klubunk meghívást kapott, ahol saját sátorral jelen voltunk és élvezhettük, hogy valaminek a részeseivé válunk, ami remélhetőleg egy hagyománnyá növi ki magát.

Hogy látod a jövőt a klubbal?
Az, hogy hogyan látom a jövőt a klubbal kapcsolatban szerintem egy nehéz kérdés, hiszen amint írtam, gyakorlatilag minden, ami a csoporttal kapcsolatban történt eddig, számomra egy meglepetés volt, hogy ennyire jól alakulnak a dolgok. Egyelőre csak reménykedni tudok abban, hogy egy hosszúéletű és nagyszerűen működő csapat lesz a Klub.

Hogyan jött a webáruház ötlete? Mindent egyedül tervezel, csinálsz az oldalon és a webáruházban?
A webáruház ötlete onnan indult, hogy a csoportban felvetődött a kérdés, hogy hogyan tudnánk azonosítani egymást (a tagokat) az utakon. Kitaláltunk közösen egy mintát, amit matrica formájában sikerült megvalósítani, természetesen hosszas tervezési folyamattal. Ezt megpróbáltuk a feleségemmel a tagok számára elérhetővé tenni, de valamilyen szinten automatizálni szerettem volna ezt a rendszert, hiszen a vártnál jóval nagyobb volt az érdeklődés a matrica iránt. A probléma ott kezdődött, hogy gyakorlatilag 1 db termékkel értelmetlen a webáruház, hiszen annak fenntartási költségei is vannak. A Renault Hungária szervezésében 2019 májusában megrendezésre került a Dacia Majális, ahol is több klub tagjai is képviseltették magukat jelenlétükkel. Ekkor jött az ötlet, mi lenne, ha egy kicsit tovább vinnénk a típus iránti szenvedélyes imádatunkat egy egyéni póló formájában, így akár egy rendezvényen az autók nélkül is megtalálnánk egymást. Itt jutottam el arra a pontra, hogy ehhez már egymagam kevés vagyok. Az alap ötlet megvolt, szeretnék egy egyéni pólót, ami a későbbiekben akár több egyedi, egyéni kiegészítővé is kinőhetné magát. A tervezésben már segítséget kértem, hiszen egy olyan minta megtervezése, ami a típus több generációját is képviseli és a csoportot is tükrözi valamilyen formában már igazi kihívást jelentett. Tehát így összeszedtem pár, mondhatni meghatározó tagot a csoportból, akiknek a véleménye számomra fontos és nagy segítséget nyújtott a tervezésben. Kialakult a minta, de ezt egy elfogadható formába kellett önteni, tehát egy kis dizájnt kellett kitalálni arra, hogy egy igazán mutatós és tényleg rendkívül egyéni megjelenést biztosítson. Ekkor Pataky Péter barátom és mondhatni kollégám (a csoporton belül) adta meg az igazán jó ötletet. Innentől kezdve, közösen finomítottuk a mintát és kacérkodtunk a webáruház lehetőségével. A közös munkának köszönhetően jöttek a további ötletek, hogy hogyan tudnánk kedveskedni tagjainknak egyedi, csak a csoportnak elérhető termékekkel. A háttérben közösen, folyamatosan dolgozunk azóta is mind a webáruházon, mind az újdonságokon is.

 

Ne klikkesedj!